Telefonisch niet bereikbaar
In verband met een storing zijn we telefonisch niet bereikbaar. We werken aan een oplossing. We zijn wel bereikbaar via chat, het contactformulier en onze socialmediakanalen. Onze excuses voor het ongemak.
Als je het niet eens bent met een officieel besluit van Werk en Inkomen kun je bezwaar maken. Je kunt dit online doen of schriftelijk. Doe het in ieder geval binnen 6 weken na het besluit.
Stuur jouw bezwaarschrift aan:
College van burgemeester en wethouders
Bezwaarschriften Werk en Inkomen
Postbus 200
1300 AE Almere
Je hebt 6 weken de tijd om een bezwaar in te dienen. Als je meer tijd nodig hebt, kun je wel alvast je bezwaarschrift indienen en vragen om een extra termijn. Je krijgt dan extra tijd om jouw bezwaar aan te vullen. Doe je dit niet of niet op tijd, kan besloten worden dat jouw bezwaarschrift niet behandeld wordt.
Wanneer je een bezwaarschrift overig hebt ingediend neemt de gemeente telefonisch contact met je op. Voor meer informatie: zie de uitleg over passende aanpak.
Bij het digitaal indienen van bezwaar, ontvang je direct de ontvangstbevestiging. Bij een schriftelijke indiening ontvang je deze binnen twee weken.
Een klacht gaat over de manier waarop een bestuursorgaan of een medewerker van de gemeente Almere zich tegenover jou heeft gedragen. Een klacht gaat dus bijvoorbeeld over de manier waarop je te woord bent gestaan, over een brief die niet beantwoord is, of over een toezegging die volgens jou niet is nagekomen. Meer informatie over het indienen van een klacht.
Aan het indienen van een bezwaarschrift of klacht zijn geen kosten verbonden. Als je een juridisch adviseur of advocaat inschakelt, moet je die wel zelf betalen. Je kunt misschien rechtsbijstand vanuit de overheid krijgen. Kijk voor meer informatie op de site van de Raad voor Rechtsbijstand.