Stichting Kunstmuseum Flevoland
t.a.v. het bestuur
Esplanade 10
1315 TA Almere
Geacht bestuur,
Uw meerjarige subsidieaanvraag voor Kunstmuseum Flevoland voor de programmering en overige exploitatie in de periode 2021-2025 hebben wij onder kenmerk 21000463 SA behandeld. U heeft hiervoor een besluit ontvangen voor het verlenen van subsidie voor een bedrag van € 4.707.000,00. Hieronder leest u ons besluit voor de specifieke activiteiten voor de Floriade in het jaar 2022 onder kenmerk 21000470 SA.
Wij besluiten u een subsidie te verlenen voor de activiteiten Floriade in het jaar 2022 voor een bedrag van € 1.000.000 zoals beschreven in uw activiteitenplan van augustus 2021.
Van 14 april 2022 tot 10 oktober 2022 vindt de 7e Nederlandse Wereldtentoonstelling Floriade in Almere plaats. Stichting Kunstmuseum realiseert hiervoor in de aanloop, tijdens en na de tentoonstelling allerlei activiteiten in 2022 in het Kunstpaviljoen en daarbuiten.
De subsidie is bestemd voor:
Voor de activiteitensubsidie Floriade is onderzoek gedaan naar mogelijke staatssteun. De subsidie wordt verder verleend onder de voorwaarden die volgen uit artikel 53 van de Verordening 651/2014 van de Commissie van 17 juni 2014 waarbij bepaalde categorieën steun op grond van de artikelen 107 en 108 van het Verdrag met de interne markt verenigbaar worden verklaard ("AGVV"). Het feit dat deze subsidie wordt verleend zullen wij publiceren om te voldoen aan Europese Staatssteunregels.
U ontvangt het totale subsidiebedrag van € 1.000.000. Dit bedrag maken wij volgens onderstaand schema over op rekeningnummer NL66ABNA0882764071 van Stichting Kunstmuseum Flevoland onder vermelding van ‘21000470 SA’ en ‘Activiteiten Floriade 2022’.
€ 250.000: 20-01-2022
€ 250.000: 01-04-2022
€ 250.000: 01-07-2022
€ 250.000: 01-10-2022
De verslagen van de ambtelijke en bestuurlijke overleggen voegen wij toe aan de subsidiedossiers met kenmerk 21000470 SA en 21000463 SA.
De gemeente Almere hecht veel waarde aan juist omgaan met persoonsgegevens. Wij volgen de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Dit betekent dat u
verslagen met persoonsgegevens alleen kunt mailen via een beveiligde omgeving.
Vraag op tijd uitstel aan als u niet kunt voldoen aan de verantwoordingseisen uit dit besluit. Mail onder vermelding van ons kenmerk de reden waarom u uitstel vraagt en een voorstel voor een nieuwe datum naar subsidiebureau@almere.nl. Daarna ontvangt u bericht of wij akkoord gaan met uw voorstel.
Na ontvangst van uw verslag(en) stellen wij de subsidie vast. Het subsidiebedrag wordt in beginsel lager vastgesteld als:
Bij een lagere vaststelling vorderen wij het verschil tussen de betaalde subsidie en de vastgestelde subsidie terug, tenzij er andere afspraken worden gemaakt.
Vraag op tijd uitstel aan als u niet kunt voldoen aan de verplichtingen uit dit besluit. Mail de reden waarom u uitstel vraagt en uw voorstel voor een nieuwe datum naar subsidiebureau. Daarna ontvangt u bericht of wij akkoord gaan met deze nieuwe datum. @almere.nl
In de “Beleidsregel vaststellen subsidies gemeente Almere 2021” is vastgelegd hoe wij omgaan als er sprake is van termijnoverschrijding of een onvolledige aanvraag tot subsidievaststelling (incomplete verantwoording). Het niet voldoen aan de verantwoordingseisen kan tot gevolg hebben dat de subsidie met een percentage tot 100% lager wordt vastgesteld. U kunt deze beleidsregel vinden op overheid.nl.
Dit subsidiebesluit is gebaseerd op artikel 4:21 en verder van de Algemene wet bestuursrecht en de Algemene subsidieverordening Almere 2020.
Heeft u nog vragen of opmerkingen over dit besluit? Neem dan contact op met XXXXX XX XXXXX via telefoonnummer 14 036. Komt u er samen niet uit, dan kunt u een bezwaarschrift indienen binnen zes weken na de dag van verzending van dit besluit. U kunt het bezwaarschrift versturen via eHerkenning of per post. Het adres is Bezwaarschriftencommissie, Postbus 200, 1300 AE Almere.
Vermeld in het bezwaarschift uw naam, adres, datum en handtekening. Omschrijf tegen welk besluit u een bezwaarschrift indient of stuur een kopie van het besluit mee. Vermeld de reden waarom u het niet eens bent met het besluit. Het indienen van een bezwaarschrift schorst niet de werking van het besluit. Bij eHerkenning krijgt u de bevestiging via MijnOverheid.
Tot slot wensen wij u veel succes met het uitvoeren van uw activiteiten.
Hoogachtend,
burgemeester en wethouders van Almere,
namens hen,
Afdelingsmanager Interimbureau Almere
Deze brief is automatisch aangemaakt en daarom niet ondertekend.