Direct naar paginainhoud
menu

De openingstijden van het stadhuis zijn i.v.m. de maatregelen rondom het coronavirus aangepast. Het stadhuis zal van maandag t/m vrijdag geopend zijn van 08.00 t/m 18.00 uur.

  • Wilt u een afspraak maken, wijzigen of afzeggen? U kunt dit online regelen. U kunt ook bellen naar 14 036.
  • Wilt u aangifte doen van geboorte of overlijden of komt u uw paspoort/identiteitsbewijs/rijbewijs ophalen, maak hiervoor een afspraak.
  • Is er iets niet in orde in de openbare ruimte? U kunt online een melding maken, of via Twitter (@almere) of Facebook Gemeentealmere.
  • Heeft u een klacht? Gebruik hiervoor het het klachtenformulier.
  • U kunt ook via de chat snel een vraag stellen. Druk op het ballonnetje rechts onderin op deze pagina. We streven er naar om u binnen een half uur antwoord te geven. We beantwoorden chatberichten tijdens kantooruren, van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 16.00 uur.
  • Heeft u een andere vraag of opmerking? Vul dan ons contactformulier in.
  • Bent u benieuwd hoe we met uw persoonsgegevens omgaan? In de privacyverklaring vindt u hier meer informatie over.

Ons telefoonnummer

Het telefoonnummer van de gemeente Almere is 14 036 (maandag t/m vrijdag 8.30 - 17.00 uur).
U hoeft alleen de 5 cijfers 14 036 in te toetsen, dus zonder ‘036’ ervoor. Vanuit het buitenland belt u +31 36 539 99 11

Voor 14 036 geldt het standaard lokaal tarief. Daarnaast kan uw telecomaanbieder extra kosten in rekening brengen als u mobiel belt. Deze kosten verschillen per abonnement. 

Algemeen faxnummer: 036 539 99 12

Klik voor Teletolk

Bent u doof of slechthorend en wilt u een teletolk voor uw gesprek met het Klant Contact Centrum? Voer via Klik voor Teletolk uw gesprek.

Adres

Bezoekadres: Stadhuisplein 1, 1315 HR Almere
Postadres: Postbus 200, 1300 AE Almere

Openingstijden

Stadhuis

Maandag t/m vrijdag: 8.30 - 17.00 uur 
Burgerzaken is vanaf 9.00 uur open

Chat

Op werkdagen zijn we tussen 9:00 en 16:00 uur bereikbaar via chat. U start een gesprek door op het tekstwolkje rechts onderin uw scherm te klikken. U hoeft niet op de site van de gemeente te blijven. Op het moment dat we een reactie geven, verschijnt er een melding in uw scherm. Zelfs als u de computer heeft afgesloten en weer opstart krijgt u een melding als er een antwoord is gegeven.

Social Media

U kunt ons ook volgen en vragen aan ons stellen via diverse social mediakanalen. Een overzicht van onze kanalen vind u op de pagina Social Media

Via social media willen we geen privacygevoelige informatie met u delen. Denk bijvoorbeeld aan persoonsgegevens of een burgerservicenummer. Daarom beantwoorden we via social media geen vragen waar privacygevoelige informatie voor nodig is. Dat kan wel via chat of de telefoon.

Huisregels

De gemeente vindt het belangrijk onze gasten en bezoekers respectvol, gastvrij en veilig te ontvangen. Daartoe hebben wij huisregels opgesteld.

Wat vindt u van onze website?