Contact en openingstijden

Stadhuis van Almere
Stadhuisplein 1
1315 HR Almere

Postadres:
Postbus 200
1300 AE Almere

Het stadhuis is op maandag tot en met vrijdag open van 8.30 tot 17.00 uur. De afdeling Burgerzaken opent om 9.00 uur. De meeste balies en loketten werken op afspraak. 

Afspraak maken/wijzigen

Melden

Is er iets niet in orde in de openbare ruimte? Maak online een melding.

Mailen

Stel ons een vraag via het contactformulier.

Bellen

We zijn te bereiken van maandag t/m vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur.

Vanuit het buitenland bel je +31 36 539 99 11. Ben je van de pers? Neem dan contact op met onze woordvoerders.

Gebiedskantoren

Er zijn in Almere vier gebiedskantoren. Vanuit de gebiedskantoren onderneemt de gemeente gebiedsgerichte activiteiten. Bijvoorbeeld wijkontwikkeling, veiligheidszaken en contacten met partners in de wijk. De adressen en informatie over het maken van een afspraak staat op de pagina 'Gebiedskantoren'.

Klacht indienen

Als je ontevreden bent over de dienstverlening van de gemeente Almere, dan kun je een klacht indienen. Meer informatie hierover staat op de pagina 'Klacht indienen'.

Voor doven en slechthorenden

Klik voor Teletolk

Ben je doof of slechthorend en wil je een teletolk voor jouw gesprek met het Klant Contact Centrum? Voer via Klik voor Teletolk jouw gesprek.

Hulpmiddelen op het stadhuis

De balies van Burgerzaken en Sociaal Domein zijn voorzien van hulpmiddelen voor gesprekken tussen doven en slechthorenden met baliemedewerkers. Ook als je last hebt van omgevingsgeluiden en prikkels kun je hier gebruik van maken.

Lees meer over het gebruik van de hulpmiddelen

Social media en chat

Je kunt ons ook volgen en vragen aan ons stellen via diverse social mediakanalen. Een overzicht van onze kanalen vind je op de pagina Social Media

Via social media willen we geen privacygevoelige informatie met jou delen. Denk bijvoorbeeld aan persoonsgegevens of een burgerservicenummer. Daarom beantwoorden we via social media geen vragen waar privacygevoelige informatie voor nodig is. Dat kan wel via chat of de telefoon.

Chat

Op werkdagen zijn we tussen 9:00 en 16:00 uur bereikbaar via chat. Je start een gesprek door op het tekstwolkje rechts onderin jouw scherm te klikken. Je hoeft niet op de site van de gemeente te blijven. Op het moment dat we een reactie geven, verschijnt er een melding in jouw scherm. Zelfs als je de computer hebt afgesloten en weer opstart krijg je een melding als er een antwoord is gegeven.

Mijn Almere

Via Mijn Almere kun je de status van lopende aanvragen, meldingen en klachten zien. Er wordt op dit moment gewerkt aan Mijn Almere, waardoor niet alle aanvragen, meldingen en klachten in te zien zijn.

Mijn Almere

Huisregels stadhuis en gemeentelijke locaties

De gemeente vindt het belangrijk onze gasten en bezoekers respectvol, gastvrij en veilig te ontvangen. Daartoe hebben wij huisregels opgesteld.