Contact en openingstijden

De openingstijden van het stadhuis zijn i.v.m. de maatregelen rondom het coronavirus aangepast. Het stadhuis zal van maandag t/m vrijdag geopend zijn van 08.00 t/m 18.00 uur.

  • Wil je een afspraak maken, wijzigen of afzeggen? Je kunt dit online regelen. Je kunt ook bellen naar 14 036.
  • Wil je aangifte doen van geboorte of overlijden of kom je jouw paspoort/identiteitsbewijs/rijbewijs ophalen, maak hiervoor een afspraak.
  • Is er iets niet in orde in de openbare ruimte? Je kunt online een melding maken, of via Twitter (@almere) of Facebook Gemeentealmere.
  • Heb je een klacht? Gebruik hiervoor het het klachtenformulier.
  • Je kunt ook via de chat snel een vraag stellen. Druk op het ballonnetje rechts onderin op deze pagina. We streven er naar om je binnen een half uur antwoord te geven. We beantwoorden chatberichten tijdens kantooruren, van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 16.00 uur.
  • Heb je een andere vraag of opmerking? Vul dan ons contactformulier in.
  • Ben je benieuwd hoe we met jouw persoonsgegevens omgaan? In de privacyverklaring vind je hier meer informatie over.

Ons telefoonnummer

Het telefoonnummer van de gemeente Almere is 14 036 (maandag t/m vrijdag 8.30 - 17.00 uur).
Je hoeft alleen de 5 cijfers 14 036 in te toetsen, dus zonder ‘036’ ervoor. Vanuit het buitenland bel je +31 36 539 99 11.

Voor 14 036 geldt het standaard lokaal tarief. Daarnaast kan jouw telecomaanbieder extra kosten in rekening brengen als je mobiel belt. Deze kosten verschillen per abonnement. 

Algemeen faxnummer: 036 539 99 12.

Klik voor Teletolk

Ben je doof of slechthorend en wil je een teletolk voor jouw gesprek met het Klant Contact Centrum? Voer via Klik voor Teletolk jouw gesprek.

Gemeente Almere toegankelijk voor doven en slechthorenden

De balies van Burgerzaken en Sociaal Domein zijn voorzien van hulpmiddelen voor gesprekken tussen doven en slechthorenden met baliemedewerkers. Ook als je last hebt van omgevingsgeluiden en prikkels kun je hier gebruik van maken.

Lees meer over het gebruik van de hulpmiddelen

Adres

Bezoekadres: Stadhuisplein 1, 1315 HR Almere
Postadres: Postbus 200, 1300 AE Almere

Openingstijden

Stadhuis

Maandag t/m vrijdag: 8.30 - 17.00 uur 
Burgerzaken is vanaf 9.00 uur open

Openingstijden op feestdagen

Chat

Op werkdagen zijn we tussen 9:00 en 16:00 uur bereikbaar via chat. Je start een gesprek door op het tekstwolkje rechts onderin jouw scherm te klikken. Je hoeft niet op de site van de gemeente te blijven. Op het moment dat we een reactie geven, verschijnt er een melding in jouw scherm. Zelfs als je de computer hebt afgesloten en weer opstart krijg je een melding als er een antwoord is gegeven.

Social Media

Je kunt ons ook volgen en vragen aan ons stellen via diverse social mediakanalen. Een overzicht van onze kanalen vind je op de pagina Social Media

Via social media willen we geen privacygevoelige informatie met jou delen. Denk bijvoorbeeld aan persoonsgegevens of een burgerservicenummer. Daarom beantwoorden we via social media geen vragen waar privacygevoelige informatie voor nodig is. Dat kan wel via chat of de telefoon.

Huisregels

De gemeente vindt het belangrijk onze gasten en bezoekers respectvol, gastvrij en veilig te ontvangen. Daartoe hebben wij huisregels (pdf, 0,85 Mb) opgesteld.