Storing afspraken maken
Vanwege een storing is het op dit moment niet mogelijk om op de website een afspraak te maken. Wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.
Ben je ontevreden over onze dienstverlening, dan kun je online, schriftelijk of via de telefoon een klacht indienen. Dit geldt voor alle zaken en personen waar de gemeente verantwoordelijk voor is.
Heb je een klacht over het onderwijs van jouw kind, dan kun je jouw klacht indienen bij de school of de onderwijsinspectie.
De gemeente neemt meestal eerst contact met je op om te kijken wat er aan de hand is en om er iets aan te doen. Daarna word je klacht behandeld. Je ontvangt binnen 6 weken een uitspraak over de klacht. Lukt het de gemeente niet om binnen 6 weken de klacht te behandelen, dan krijg je hiervan bericht. Jouw klacht wordt dan binnen 10 weken behandeld.
De gemeente is niet verplicht jouw klacht te behandelen als je jouw klacht niet indient binnen 1 jaar na de gebeurtenis waarover je klaagt.
Je kunt ook een brief sturen waarin je jouw klacht beschrijft. Vermeld in de brief jouw naam, adres, telefoonnummer en beschrijf in het kort wat er gebeurd is, wanneer en waar. Stuur kopieën van (bewijs)stukken mee als dit mogelijk is. Stuur je brief naar:
Gemeente Almere
T.a.v. afdeling Klant Contact Centrum
Postbus 200
1300 AE Almere
Of je kunt met ons bellen via telefoonnummer 14 036.
Ben je het niet eens met de afhandeling van jouw klacht door de gemeente Almere? Dan kun je contact opnemen met de Ombudsman Metropool Amsterdam. De Ombudsman behandelt klachten over instanties en personen waarvoor de gemeente verantwoordelijk is. De Ombudsman is onafhankelijk, onpartijdig en aan niemand ondergeschikt.
De Ombudsman houdt ook 1x per maand spreekuur in de Nieuwe Bibliotheek Almere Stad op het Leerplein (Stadhuisplein 101, 1315 XC Almere): elke laatste woensdag van de maand van 10.00 uur tot 12.00 uur.
Je kunt ook contact opnemen met de Ombudsman Metropool Amsterdam via:
Ombudsman Metropool Amsterdam
Postbus 2119
1000 CC Amsterdam
Tel: 020-625 9999 (maandag t/m vrijdag tussen 09.00 en 12.00 uur)
info@ombudsmanmetropool.nl
Kijk voor meer informatie op ombudsmanmetropool.nl.