Chat

Toelichting bij de chatfunctie

De gemeente Almere is gestart met een proef waarbij inwoners via de chat vragen kunnen stellen. Via chat kunt u ook vragen stellen over uw persoonlijke situatie. Via Facebook, Twitter en Whatsapp is dat vanwege privacy niet mogelijk.

Hoe werkt het?

De chat van de gemeente Almere is geen live chat. We streven er naar om u binnen een half uur antwoord te geven.

Het voordeel van deze chat is dat u niet op de pagina van de gemeente hoeft te blijven. Op het moment dat er een reactie vanuit de gemeente Almere gestuurd wordt, krijgt u een melding op uw scherm te zien. Zelfs als u de computer heeft afgesloten en weer opnieuw opstart, krijgt u een melding als er antwoord is gegeven.

We behandelen chatberichten tijdens kantooruren, van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 16.00 uur.

Gesprek afsluiten

Verstuurt u het bericht via een openbare computer (bijvoorbeeld in de bibliotheek), of u wilt niet dat uw huisgenoten het gesprek terug kunnen lezen, sluit dan het gesprek af met het kruisje rechts bovenin de pagina. Let wel, als de chat is afgesloten, kan ook de medewerker van de gemeente het bericht niet meer lezen of beantwoorden.

Wat vindt u van onze website?