Afspraak maken

Veel gemeentelijke producten kunt u digitaal aanvragen. U hoeft hiervoor dus niet naar het stadhuis te komen. Voor sommige zaken is het nodig dat u persoonlijk aan de balie komt. 

Bij de balies van de afdelingen Burgerzaken, Belastingen en Vergunningen, Toezicht en Handhaving kunt u alleen op afspraak langskomen. U kunt tot vier weken van tevoren een afspraak maken. 

Let op: het is momenteel erg druk bij Burgerzaken. Maak daarom tijdig een afspraak!

Maakt u een afspraak voor een innamegesprek bijstandsuitkering?

Klik op ‘afspraak maken’ en kies daarna de categorie ‘WWB/Participatiewet/IOAW’. U kunt alleen een innamegesprek plannen als u een aanvraag om een  bijstandsuitkering heeft ingediend via werk.nl.

Afspraak maken

Afspraak wijzigen of afzeggen

Uitzonderingen Burgerzaken

  • Geboorte- of overlijdensaangifte 
    Het doen van geboorte- of overlijdensaangifte is mogelijk zonder afspraak. Wij raden u echter aan om hiervoor een afspraak te maken. Dan wordt u direct geholpen. 
  • Afhalen paspoort, identiteitskaart of rijbewijs 
    Hiervoor kunt u geen afspraak maken. U kunt uw reisdocument of rijbewijs altijd zonder afspraak afhalen.
  • Melding voorgenomen huwelijk of geregistreerd partnerschap 
    Hiervoor kunt u alleen telefonisch een afspraak maken via telefoonnummer 14 036. Via het digitale afspraakformulier kunt u wel een afspraak maken voor meer informatie over het huwelijk of geregistreerd partnerschap.
  • Verloren of gestolen paspoort, identiteitskaart of rijbewijs 
    Neem zo spoedig mogelijk contact op via telefoonnummer 14 036 om de vermissing te laten registreren. Hiermee voorkomt u dat er fraude met uw document wordt gepleegd. Bij de registratie kunt u eventueel direct een nieuw document aanvragen. 

Op korte termijn terecht bij Burgerzaken

Is het niet mogelijk om op korte termijn een afspraak in te plannen bij Burgerzaken? Dan adviseren wij u om de website in de gaten te houden en het later nog eens te proberen. Het komt namelijk vaak voor dat er plekken vrijkomen of extra balies opengesteld worden, waardoor u wel op kortere termijn bij Burgerzaken terecht kunt.

Afspraak voor meerdere personen

Komt u met meerdere personen naar 1 afspraak? Vul in het afspraakformulier de gegevens van één van u in. Het burgerservicenummer van deze persoon heeft u ook nodig als u zich op het stadhuis aanmeldt voor uw afspraak. Maakt u een afspraak voor uw kind(eren) waarbij u aanwezig bent, dan mag u ook uw eigen gegevens invullen.

Komt u met meerdere personen voor meerdere afspraken naar de afdeling Burgerzaken? Kies dan voor de optie ‘gecombineerde afspraak’. Vul in het afspraakformulier de gegevens van één van u in. Het burgerservicenummer van deze persoon heeft u ook nodig als u zich op het stadhuis aanmeldt voor uw afspraken.

Afspraak innamegesprek bijstandsuitkering

Klik op ‘afspraak maken’ en kies daarna de categorie ‘WWB/Participatiewet/IOAW’. U kunt alleen een innamegesprek plannen als u een aanvraag om een  bijstandsuitkering heeft ingediend via werk.nl.

Afspraak afzeggen of wijzigen

Heeft u een afspraak, maar kunt u niet op de afgesproken tijd aanwezig zijn? Zeg uw afspraak uiterlijk 24 uur van tevoren af. Dan kunnen wij in uw plaats iemand anders helpen. Dat zorgt ervoor dat u ook weer sneller terecht kunt. U kunt uw afspraak hieronder afzeggen of wijzigen.

Afspraak wijzigen of afzeggen

Inzage van verleende of aangevraagde vergunningen

Voor inzage van (verleende) vergunningen of archiefinzage van dossiers kunt u zelf geen afspraak maken. U kunt dit aanvragen via het aanvraagformulier archiefinzage dossier

Wat vindt u van onze website?