Klacht indienen

Bent u ontevreden over onze dienstverlening, dan kunt u een klacht indienen. U kunt uw klacht gemakkelijk en snel digitaal indienen via onderstaand e-formulier.

Voorwaarden

U kunt dit formulier gebruiken voor klachten over alle zaken en personen waar de gemeente verantwoordelijk voor is. U kunt bijvoorbeeld een klacht hebben over de manier waarop de gemeente haar taken uitvoert, maar ook over hoe u bent behandeld door een medewerker van de gemeente. U kunt niet opnieuw klagen over zaken die al eerder als klacht in behandeling zijn genomen (en/of afgehandeld zijn).

Is iets niet in orde in de openbare ruimte, doe dan een Melding openbare ruimte. Heeft u een melding over grofvuil, is uw vuilcontainer niet geleegd of is er sprake van geluidsoverlast? Bel dan naar telefoonnummer 14 036. Dit is géén klacht. Heeft u een klacht over het onderwijs van uw kind, dan kunt u uw klacht indienen bij de school of de onderwijsinspectie.

Hoe regel ik het?

De gemeente neemt meestal eerst contact met u op om te kijken wat er aan de hand is en om er iets aan te doen. Vervolgens wordt uw klacht behandeld. U ontvangt binnen 6 weken een uitspraak over de klacht. Lukt het de gemeente niet om binnen 6 weken de klacht te behandelen, dan krijgt u hiervan bericht. Uw klacht wordt dan binnen 10 weken behandeld. De wettelijke afhandelingstermijn van een klacht is maximaal 6 weken na ontvangst door de gemeente. Deze termijn mag eenmalig met 4 weken verlengd worden.

Klacht indienen

Inloggen met DigiD:

Klacht indienen

Inloggen met e-Herkenning:

Klacht indienen

Contact

Wilt u uw klacht liever op een andere manier indienen, dan kan dat telefonisch via 14 036 of aan de balie in het stadhuis. Schriftelijk kan ook. Vermeld uw naam, adres, telefoonnummer en beschrijf in het kort wat er gebeurd is, wanneer en waar. Stuur kopieën van (bewijs)stukken mee als dit mogelijk is. Stuur uw klacht naar Postbus 200, 1300 AE Almere).

Bekijk ook de Richtlijnen bij afhandeling van klachten.

Gemeentelijke Ombudsman

Bent u ontevreden over de afhandeling van uw klacht door de gemeente? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Gemeentelijke Ombudsman. De Ombudsman houdt gratis spreekuur in het stadhuis, op de laatste donderdag van de maand tussen 16.00 en 18.00 uur in het Han Lammers vergadercentrum in het stadhuis. Een afspraak is niet nodig. Tijdens het spreekuur kunt u uw klacht aan hem voorleggen. U kunt naar het stadhuis komen en zich melden bij een van onze gastvrouwen of -heren in de centrale hal. Neem alle informatie over uw klacht mee.

Wat vindt u van onze website?