Direct naar paginainhoud

Veranderingen doorgeven en bewijsstukken inleveren

Je ontvangt een uitkering en er verandert iets in jouw situatie. Dat kan gevolgen hebben voor jouw uitkering. Geef veranderingen daarom binnen 5 werkdagen door. Dat kan online via Mijn Inkomen. Je hebt daar DigiD voor nodig. Je kunt daar ook alle gevraagde informatie (bewijsstukken) inleveren.  

Filmpje met uitleg

Bekijk het filmpje over wat je moet doen als je inkomenssituatie verandert. Het filmpje is in meerdere talen te bekijken.

Veranderingen die je door moet geven 

  • Je gaat samenwonen 
  • Je inkomen verandert 
  • Je wilt je uitkering stoppen 
  • Je hebt een baan gekregen 
  • Je hebt een erfenis gekregen 
  • Je hebt een eenmalige afkoop pensioen gekregen 

Veranderingen op tijd doorgeven 

Als je wijzigingen binnen 5 werkdagen doorgeeft, voorkom je dat je een boete krijgt of dat je een bedrag moet terugbetalen. 

Wijzigingen op een papieren formulier doorgeven 

Als afdrukken niet lukt kun je een formulier ophalen bij de balie van het Sociaal Domein.

  • Als het niet lukt het om veranderingen online door te geven, kun je het formulier afdrukken, invullen en langsbrengen bij de balie van het Sociaal Domein:Wijzigingen op een papieren formulier doorgeven (pdf 95 kb)
  • Als afdrukken niet lukt kun je een formulier ophalen bij de balie van het Sociaal Domein.
  • De balie is elke dag van 8.30 uur tot 13.00 uur geopend. Buiten openingstijden kun je het formulier in de brievenbus stoppen. Deze hangt op het stadhuis aan het hek van het Sociaal Domein. 

Bewijsstukken inleveren

Je kunt op verschillende manieren door ons gevraagde informatie inleveren.

  • Online meesturen met de aanvraag. 
  • Na je aanvraag uploaden via Mijn Inkomen
  • Scannen en mailen naar info@almere.nl. Om ervoor te zorgen dat jouw stukken op de juiste plaats komen, zet je in je e-mail:
    • In het onderwerp 'Werk en Inkomen'
    • Je voorletters
    • Achternaam
    • Klantnummer
      Als je niet weet wat jouw klantnummer is, zet je er je geboortedatum, voorletters en achternaam in.
  • Als je zelf jouw bewijsstukken inscant, bundel ze dan per onderwerp. Bijvoorbeeld bankafschriften bij elkaar, legitimatie van jou en jouw partner bij elkaar, enzovoort.
  • Zorg ervoor dat je niet alle bewijsstukken in één document opslaat. Wij kunnen de bewijsstukken dan niet meteen verwerken. 
  • Je kunt ook een foto maken van jouw bewijsstuk en deze foto opslaan onder een handige naam. Bijvoorbeeld legitimatie of bankafschrift.
  • Zet op elk document jouw klantnummer.  
Illustratie Almere skyline
Geef jouw meningGeef jouw mening Geef jouw mening