Buitenlandse documenten inschrijven

Als u buitenlandse documenten wilt in leveren bij de gemeente maakt u hiervoor een afspraak. Bel voor een afspraak naar 14 036. Wij nemen uw documenten dan op in de Basisregistratie Personen (BRP).

Welke buitenlandse documenten nemen wij op in de BRP? 

  • een geboorteakte;
  • een huwelijksakte;
  • een akte van een partnerschapsregistratie;
  • een echtscheidingsakte of -vonnis;
  • een overlijdensakte.

Akte omzetten in Nederlandse akte

Na uw afspraak nemen wij uw akte op in de Basisregistratie Personen (BRP). Hierna kunt u als u dat wilt, de akte om laten zetten in een Nederlandse akte bij de gemeente Den Haag.

Nodig bij uw afspraak 

  • het originele document;
  • u bent zelf aanwezig bij de afspraak;
  • uw document moet voldoen aan legalisatie-eisen;
  • alleen documenten in de Nederlandse, Engelse, Duitse en Franse taal hoeven geen vertaling door een beëdigd vertaler. 

Aanvraag voor iemand anders

U neemt hiervoor mee naar uw afspraak:

  • een ingevuld machtigingsformulier;
  • een kopie van uw paspoort en/of identiteitskaart (als u deze heeft);
  • een kopie van de voor- en achterkant van uw verblijfsvergunning (als u deze heeft);
  • het originele document.