Bedrijven in Almere Centrum kunnen tegen betaling het ondergronds afvaltransportsysteem (OAT) van de gemeente gebruiken. Bedrijven buiten het centrum maken gebruik van een particulier inzamelbedrijf.
Voor de aanvraag van de afvalpas heb je een uittreksel van de Kamer van Koophandel nodig. De eerste pas is gratis. De afvalpas is een digitale sleutel, ook wel bekend als key, tag of druppel.
Bedrijven kunnen meerdere passen aanvragen. Per extra pas betaal je 21,50 euro. Ook als een pas is kwijtgeraakt kun je voor 21,50 euro een vervangende pas aanvragen. Stuur voor het aanvragen van een extra of vervangende pas een e-mail naar bedrijfsafvalsr. Vermeld in de mail de naam van het bedrijf, de naam van de contactpersoon en het adres waar de pas naartoe moet. @almere.nl
Binnen 5 werkdagen na je aanvraag versturen we de pas.
Als bedrijf betaal je voor het aantal keren dat je gebruikmaakt van het systeem. Op basis van het gebruik stelt de gemeente jouw rekening samen. Je betaalt per kwartaal. De prijzen zijn exclusief btw.
Gemiddeld aantal stortingen per kwartaal | Kosten per kwartaal |
---|---|
0 tot en met 65 stortingen | € 148,50 |
65 tot en met 130 stortingen | € 296,50 |
131 tot en met 260 stortingen | € 592,75 |
261 tot en met 390 stortingen | € 889,25 |
391 tot en met 585 stortingen | € 1.334,00 |
Boven de 585 stortingen in een kwartaal, is het tarief per extra storing € 2,31.
Neem voor een aansluiting op het OAT contact op via telefoonnummer 14 036 of vul het contactformulier in.
Bedrijven en instellingen buiten Almere Centrum zijn zelf verantwoordelijk voor de verwerking van bedrijfsafval. De gemeente haalt het niet op, dat moet een particulier inzamelbedrijf met een vergunning doen.