Als je binnen Almere of naar Almere verhuist, meld je dit op tijd bij de gemeente. Dit doe je online, niet meer dan 4 weken vóór de verhuizing tot niet meer dan 5 dagen na de verhuizing. Je gebruikt hiervoor DigiD.
Als je niet in de Basisregistratie personen (BRP) staat ingeschreven, kun je jouw verhuizing niet online melden. Je kunt bijvoorbeeld uitgeschreven zijn uit de BRP door een afgerond adresonderzoek. Als je uitgeschreven bent en je jouw verhuizing wil melden maak je een afspraak.
Als jouw adres nu een briefadres is, kun je de verhuizing met gezinsleden niet online melden. De gezinsleden kunnen vanuit het online formulier niet verwerkt worden. Geef jouw verhuizing in dit geval schriftelijk door. Je kunt het formulier dat je hiervoor nodig hebt ophalen aan de balie van het stadhuis. Of je kunt bellen naar 14 036.
Als je jouw verhuizing hebt doorgegeven, komt dit in de Basisregistratie Personen te staan. Je krijgt hiervan een bericht op het nieuwe adres. Als de melding van je verhuizing is verwerkt, zie je dit in MijnOverheid.
Je hebt voor het digitale formulier DigiD nodig. Lees hoe je een DigiD kunt aanvragen. Voor de aanvraag van een DigiD heb je een e-mailadres nodig. Na de aanvraag krijg je een brief met een activeringscode. DigiD stuurt deze brief binnen 3 dagen naar het adres waarop je staat ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP).
Als je DigiD is geblokkeerd, geef je jouw verhuizing schriftelijk door. Het formulier hiervoor kun je ophalen aan de balie in het stadhuis, of je kunt 14 036 bellen.
Jouw huurcontract of jouw akte van levering (geen concept). De documenten zijn ondertekend door beide partijen. Als je bij iemand gaat inwonen, vragen wij om:
Bovenstaande documenten voeg je als bijlage toe aan de verhuisaangifte.