De gemeente Almere heeft 18 afdelingen. Op deze pagina staan de kerntaken per afdeling vermeld. Voor het uitvoeren van deze taken maken de medewerkers gebruik van het beleid dat is gebaseerd op het Coalitieakkoord, de Programmabegroting en de Almere Principles.
Het uitgangspunt is dat dit overzicht inzicht geeft in de kerntaken op het moment van vaststellen. Het is geen uitputtende opsomming van alle taken van de afdelingen.
De kerntaken van de afdeling zijn:
Het in samenwerking met maatschappelijke partners bevorderen van het welbevinden van de inwoners van Almere, en in sommige gevallen van de regio. Tot uitvoering brengen van zorg en welzijnsdienstverlening en voorzieningen.
De beleidsontwikkeling in de volle breedte van zorg en welzijn, onder meer op het gebied van jeugdhulp, de verbinding tussen jeugdzorg en onderwijs, beschermd wonen en maatschappelijke opvang, individuele en collectieve voorzieningen en ondersteuning van ouderen en welzijnswerk.
De kerntaken van de afdeling zijn:
De kerntaken van de afdeling zijn:
De kerntaak van de afdeling is het bevorderen van de naleving van regels in de (fysieke) leefomgeving, met de instrumenten vergunningverlening, toezicht en handhaving. Het gaat daarbij onder meer om besluitvorming en handelingen (waaronder het al dan niet verlenen van vergunningen en het nemen van handhavingsbesluiten) op basis van regels over:
De kerntaken van de afdeling zijn:
De kerntaken van de afdeling zijn:
De kerntaken van de afdeling zijn:
De kerntaken van de afdeling zijn:
De kerntaken van de afdeling zijn:
De kerntaken van de afdeling zijn:
De kerntaken van de afdeling zijn:
De kerntaken van de afdeling zijn:
De kerntaken van de afdeling zijn:
De kerntaken van de afdeling zijn:
De kerntaken van de afdeling zijn:
De kerntaken van de afdeling zijn:
De kerntaken van de afdeling zijn:
De kerntaken van de afdeling zijn: