Een correctieverzoek kun je schriftelijk indienen, dit doe je op de volgende manier:
Tot slot voeg je bewijsstukken bij die jouw verzoek ondersteunen. Dit is belangrijk omdat de gemeente alleen op basis van officiële brondocumenten gegevens kan corrigeren in de Basisregistratie personen (BRP)
Je stuurt de brief met jouw verzoek naar:
Gemeente Almere
T.a.v. Burgerzaken – Team BRP
Postbus 200
1300 AE Almere
Wil je liever jouw correctieverzoek persoonlijk indienen, maak dan een afspraak met afdeling Burgerzaken via telefoonnummer 14 036 of maak een afspraak via de button.
De gemeente beslist of jouw gegevens daadwerkelijk fout geregistreerd staan. Wij brengen je schriftelijk op de hoogte van dit besluit.
De Wet basisregistratie personen (Wet BRP) geeft niet de mogelijkheid om achteraf een verhuisdatum te veranderen. De datum waarop je jouw adreswijziging aan ons heeft doorgegeven is bepalend. Ook al ben je feitelijk eerder of later op het adres gaan wonen.
Is een van jouw persoonsgegevens gewijzigd? Bijvoorbeeld jouw voornaam, achternaam, geboortedatum of geslacht? Dan moet je een nieuw identiteitsbewijs aanvragen. Jouw oude paspoort, ID-kaart of rijbewijs is niet meer geldig. Deze documenten moet je bij de gemeente inleveren. Het is wel mogelijk om ze geperforeerd terug te krijgen.